برگزاری مراسم تقدیر از خیرین موسسه حمایت از بیماران مبتلا به نقص ایمنی

مراسم تقدیر از خیرین موسسه حمایت از بیماران مبتلا به نقص ایمنی در تاریخ دوشنبه ۳۱/۲/۱۴۰۳ ضمن گرامیداشت شهادت ریاست محترم جمهور جناب آقای دکتر رئیسی و همراهان ایشان، هم زمان با سالروز ولادت امام رضا (ع) در مرکز طبی کودکان سالن امید برگزار شد.

در این مراسم  جمعی از خیرین موسسه، همکاران مرکز طبی کودکان و مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی حضور داشتند. مراسم با تلاوت آیات قرآن مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران  و صلوات خاصه امام رضا(ع) آغاز شد. در ابتدای مراسم، رئیس هیأت امنای موسسه جناب آقای دکتر معین با ذکر حدیث نبوی” من اصبح لا یهتم بامورالمسلمین فلیس بمسلم” آنکه صبح کند و دغدغه مسلمانان را نداشته باشد، مسلمان نیست.  به اهمیت کار خیر و نیکی به مردم که وظیفه هر فرد مسلمان است تاکید کردند و از کلیه خیرین و مسئولین تلاشگر در این زمینه تقدیر کردند. سپس رئیس مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی سرکار خانم دکتر پورپاک به عنوان عضو هیات مدیره موسسه، به بیان تاریخچه کمکهای خیرخواهانه مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی به بیماران نقص ایمنی از سال ۱۳۸۵ تا تشکیل رسمی موسسه پرداختند و ایشان نیز از کلیه نیکوکاران در طی این مدت از جمله چند شرکت دارویی مانند پویش دارو و درسادارو که حامی بیماران برای تهیه داروها بودند قدردانی کردند. سپس مدیرعامل موسسه سرکار خانم سالک عملکرد موسسه را از ابتدای تاسیس (سال ۱۳۹۷ )تا کنون بیان کردند . ایشان علاوه بر بیان اهداف موسسه، محور فعالیتهای موسسه را در چند حوزه شرح دادند که شامل: فعالیتهای ساختاری موسسه، انجام کمکهای نقدی و غیر نقدی به بیماران نقص ایمنی، جلب مشارکت خیرین، پیگیری مشکلات درمانی بیماران از طریق وزارت بهداشت وسازمان غذا و دارو، پیگیری مشکلات تشخیصی و درمانی بیماران از طریق مجاری قانونی، شرکت در جلسات و گردهمایی ها، آموزش و اطلاع رسانی و انجام امور جاری موسسه می باشد. ایشان متذکر شدند از ابتدای تاسیس موسسه تا کنون حدود ۶۰۰ بیمار تحت پوشش موسسه هستند و از خدمات آن بهره می برند.

بعد از آن خزانه دار موسسه سرکار خانم دکتر نوری زاده گزارش مالی موسسه را از سال ۱۳۹۷ تا کنون بیان کردند. ایشان بیان کردند از سال ۱۳۹۷ تا کنون ۲۷۰۱۱۱۵۸۹۶۸ ریال به بیماران کمک نقدی ارائه شده است.

همچنین در این مراسم، یکی از بیماران نقص ایمنی که با کمکهای خیرین موسسه، عمل پیوند سلولهای بنیادی انجام داده بود حضور داشت وبرای کمکهای انجام شده از خیرین قدردانی کرد. همچنین در فواصل برنامه، کلیپ هایی از بیماران نقص ایمنی در قدردانی از حمایتهای خیرین نمایش داده شد. وضعیت سلامت بیمار حاضر در جلسه که پیوند شده بود و همچنین کلیپ بیماران، افراد خیر را تحت تاثیر قرار داد و باعث خوشحالی جمع حاضر شد.

سپس تعدادی از خیرین نظرات و پیشنهادات خود را در ارتباط با ارتقاء عملکرد موسسه بیان کردند و در آخر با اهدای لوح تندیس موسسه و سپاس از حمایتهای خیرین عزیز  از ایشان قدردانی شد.

کلیپ هایی از بیماران نقص ایمنی در قدردانی از حمایتهای خیرین