اولین وبینار آموزشی بیماران نقص ایمنی و خانواده ها برگزار شد.

اولین وبینار آموزشی بیماران نقص ایمنی و خانواده ها در تاریخ پنجشنبه مورخ ۲۴/۴/۱۴۰۰ ساعت ۱۰ صبح در بستر اسکای روم و با حضور گروهی از بیماران و خانواده آنان اغاز شد. ابتدا مدیرعامل موسسه سرکار خانم سالک ضمن سلام و خوش آمدگویی، هدف از برگزاری وبینار را آموزش و افزایش آگاهی بیماران درباره بیماری های نقص ایمنی و مشارکت و همفکری آنان عنوان کرد. سپس با معرفی سخنران وبینار، سرکار خانم دکتر فرشته روزافزای، دستیار فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی برنامه ادامه پیدا کرد. سپس خانم دکتر روزافزای پیرامون کلیات نقص ایمنی شامل تعریف بیماری نقص ایمنی، علت و شیوع و تشخیص بیماری نقص ایمنی و تقسیم بندی انواع بیماری نقص ایمنی توضیحات مفصلی ارائه کردند. در ادامه به مدت ۱۰ دقیقه به سوالهای شرکت کنندگان در وبینار پاسخ داده شد.
سپس در بخش “روایت یک سرگذشت واقعی” خانم سالک با معرفی آقای “علی کوچک ” به عنوان فردی موفق در برخورد با بیماری نقص ایمنی، از ایشان دعوت کرد که خلاصه ای از سرگذشت خود را بیان نماید و اینکه چطور توانسته با شرایط سخت بیماری خود کنار بیاید و به زندگی موفقی دست یابد. در ادامه آقای علی کوچک به زیبایی خاطرات خود را بیان کرد و اینکه بعداز اینکه دوره ناامیدی و یأس را پشت سر گذاشته، توانسته با توکل به خدا، همت خود، حمایتهای خانواده و مراقبتهای خوب تیم پزشکی، بر بیماری سخت خود غلبه کند و هم اکنون با روحیه ای عالی به زندگی عاشقانه خود در کنار همسر فداکارش ادامه دهد.
نهایتاً وبینار در ساعت ۱۱ به پایان رسید و از بیماران و خانواده ها دعوت شد با مشارکت بیشتر در وبینارهای بعدی بتوانند بیشترین استفاده را از این امکان بنمایند.

دیدگاه شما: