دومین جلسه هیأت امنای موسسه حمایت از بیماران مبتلا به نقص سیستم ایمنی اولیه در سال ۹۹ در مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی برگزار شد.

تصويب نهايي برنامه استراتژيك موسسه حمایت از بیماران مبتلا به نقص سیستم ایمنی اولیه و تأكيد بر اجرايي شدن آن
دومین جلسه هیأت امنای موسسه حمایت از بیماران مبتلا به نقص سیستم ایمنی اولیه در سال ۹۹ در مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی برگزار شد.
این جلسه روز دوشنبه ۱۶ تیر ۹۹ در سالن دکتر فرهودی مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی با حضور دکتر مصطفی معین (رئیس هیأت امنا ) دکتر مسعود موحدی، دکتر عبدالرحمن رستمیان، ا دکتر زهرا پورپاک، دکتر محمدرضا فضل الهی، دکتر ابوالفضل گلستانی، دکتر بهمن شاه محمدی، دکتر مریم نوری زاده و مرضیه سالک برگزار شد.
در ابتدای جلسه مرضیه سالک، مدیرعامل موسسه، گزارشی از فعالیتهای موسسه در سال ۱۳۹۸ ارائه کرد و در ادامه درباره اقدامات انجام گرفته در خصوص تدوين برنامه استراتژيك، ايجاد پرونده الکترونیکی براي بیماران ،راه اندازی کانال بیماران نقص ایمنی در واتساپ، هماهنگی با بنیاد بیماریهای نادر برای دریافت بسته های بهداشتی و توزیع رایگان آن به بیماران توضیحاتی ارائه کرد و با توجه به پایان دوره هیأت مدیره فعلی بر لزوم تشکیل مجمع عمومی فوق العاده با هماهنگی وزارت کشور، برای انتخاب هیأت مدیره جدید تاکید کرد.
سپس دکتر مریم نوری زاده، خزانه دار موسسه، گزارشی از تراز مالی موسسه در سال ۹۸ ارائه کرد و سپس اعضا ضمن بحث و تبادل نظر ، نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون مطالب عنوان شده ، بیان کردند.
در ادامه دکتر معین به پیگیری مصوبات جلسات و نتایج آن تاکید کرده و گفت از این پس باید برنامه استراتژیک موسسه به عنوان چراغ راه موسسه در نظر گرفته شود و در چارچوب برنامه و به صورت هدفمند گام برداریم.
او گفت: تغییراتی که لازم است برای دوران پاندمی کرونا و پساکرونا در برنامه داده شود را باید بررسی کنیم و اقدامات لازم را انجام دهیم، همچنین وی به ارتباط با سایر سمن ها و عضویت موسسه در شبکه NGOهای ایران تاکید کرده و پیشنهاد کرد که از یک مددکار اجتماعی برای همکاری افتخاری با موسسه دعوت بشود.
سپس دکتر موحدی با تشکر از فعالیتهای انجام شده به ویژه ایجاد پرونده الکترونیکی برای بیماران که سبب کمک به بیماران با رعایت حفظ عزت و کرامت بیماران می شود، بر ادامه فعالیتهای جاری تأکید کردند.
در ادامه دکتر گلستانی به تفکیک تصمیمات هیئت امنا و هیئت مدیره تاکید کرد و گفت لازم است که نتایج اقدامات مصوبات هیأت امنا گزارش داده شود و پیشنهاد داد که یک مدیر امور مالی بر کار حسابداری موسسه رسیدگی و نظارت داشته باشند
وی در ادامه به بررسی ضوابط کمک به بیماران و مشخص شدن هدفهای موسسه براساس برنامه استراتژیک در سال ۹۹ تاکید کرد.
دکتر پورپاک نیز در این جلسه به گسترس ارتباط با سایر مراکز خیریه و فعال سازی اینستاگرام برای موسسه تاکید کرد
دکتر رستمیان نیز به تشریح راه های موجود برای جلب منابع مادی از جمله عضویت در NGO های خارج از کشور و ارتباط با برخی از NGO های داخل کشور پرداخت و ایشان نیز بر لزوم حضور یک مددکار اجتماعی در موسسه تاکید و فردی را معرفی کرد و پیشنهاد داد که بهتر است تا در جلسات هیأت امنا و هیأت مدیره از پدر و مادر بیماران دعوت شود و جلسات مشترک با خانواده ها داشته باشیم.

دیدگاه شما: